CECCAR Braila


Newsletter

    Inscrie-ti adresa de e-mail in baza noastra de date si vei fi la curent cu ultimele noutati de la CECCAR


e-Sondaj Chestionare on-line
Untitled 1

Comunicari

2018-10-15

Șef Birou evidență tablou – Filiala CECCAR Ialomița


Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs, la sediul Filialei CECCAR Ialomița din localitatea Slobozia, str. Stejarului nr. 2, județul Ialomița, în vederea ocupării postului de șef Birou evidență tablou în cadrul filialei CECCAR Ialomița.

Condiţiile generale pentru persoana care de participă la concurs:

  • are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs: 

  • studii superioare;
  • cunoştinţe foarte bune de operare PC;
  • capacitate de organizare, analiză şi sinteză;
  • adaptabilitate, perseverenţă, bune abilităţi de comunicare, rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii și minuţiozitate;
  • cunoștințe Microsoft Office la un nivel foarte bun;
  • cunoștințe navigare internet;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Ialomița din localitatea Slobozia, str. Stejarului nr. 2, județul Ialomița, după cum urmează:

  • Dosarele de înscriere se vor depune până la data 19.10.2018 inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 09.00-17.00 la sediul filialei CECCAR Ialomița;
  • Proba scrisă si proba de verificare a competențelor de utilizare PC au loc în data de 23.10.018, ora 12.00;
  • Susținerea interviului are loc la data de 23.10.2018, ora 14.00.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:

  • Cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • Copia actului de identitate;
  • Copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • Copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
Bibliografie

  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Metodologia de acordare a vizei aprobate prin HCN nr.78/9 ianuarie 2017.



2018-10-15

Cele mai mari provocări ale profesiei contabile și viitorul acesteia, dezbătute la cea de-a XXII-a ediție a Congresului profesiei contabile din Ro

Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia, cele trei mari provocări cu care se confruntă profesia contabilă, și viitorul pe care acestea îl conturează profesiei au fost discutate de specialiști la cea de-a XXII-a ediție a Congresului profesiei contabile din România, eveniment organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România la Palatul Parlamentului, în perioada 28-29 septembrie.


Mesaje de salut și de apreciere la adresa profesiei contabile și a experților contabili și contabililor autorizați au fost transmise de președintele României, Klaus Iohannis, Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române, Eugen Orlando Teodorovici – ministrul Finanțelor Publice, Ștefan Mihu – vicepreședinte al Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital din Senatul României, Vasile Cocoș – membru în Comisia pentru buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților, Dantes Nicolae Bratu – inspector general de stat la Inspecția Muncii, Cristiana Doina Tudor – președintele Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), George Constantin Păunescu – președintele Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR), Florin Jianu – președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Rachel Grimes – președintele International Federation of Accountants (IFAC); Gheorghe Florea – președintele Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR), Eugen Dragoș Doroș – prim-vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali (CCF).

Toate mesajele au conținut urări de succes adresate Congresului, aprecieri față de activitatea CECCAR, relevându-se dorința comună de a dezvolta și aprofunda colaborarea reciprocă în vederea sporirii contribuțiilor la accelerarea progresului economico-social al României.

Congresul s-a desfășurat pe parcursul a două zile, având loc următoarele dezbateri:

  • Panelul I – Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia – viitorul profesiei, al cărui moderator a fost prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele Consiliului Superior (CS) al CECCAR; Speakeri: Alexandra Lazăr – director, Direcția de legislație și reglementări contabile, Ministerul Finanțelor Publice; Philippe Arraou – membru în Consiliul IFAC, președinte de onoare Conseil Supérieur de l’Ordre des Experts-Comptables (CSOEC) Franța, prim-vicepreședinte Comité de Integración Latino Europa-América (CILEA) și președinte European Tax Adviser Federation (ETAF); Robert Stenhouse – vicepreședinte Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Laura Ștefan – Manager, Specialist sales, Commercial Business, Development, Mastercard;
  • Panel internațional în cooperare cu ETAF: Fiscalitatea în economia digital, moderat de prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, președintele CS al CECCAR; Speakeri: Philippe Arraou – membru în Consiliul IFAC, președinte de onoare Conseil Supérieur de l’Ordre des Experts-Comptables (CSOEC) Franța, prim-vicepreședinte Comité de Integración Latino Europa-América (CILEA) și președinte European Tax Adviser Federation (ETAF); Maria-Iulia Sobolevschi-David – vicepreședinte, Camera Consultanților Fiscali; Adrian Groșanu, președintele Filialei CECCAR Cluj;
  • Panelul II: Creșterea relevanței cadrului de raportare în contextul actual, moderat de conf. univ. dr. Marcel Vulpoi – Academia de Studii Economice (ASE) București; Speakeri: Ioana Bădescu – membru în Consiliul Superior al CECCAR; Laurențiu Dodocioiu – director Direcția metodologie, contabilitate, instituții publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; Aurel Andrei – președintele Filialei CECCAR București; Prof. univ. dr. Ovidiu Constantin Bunget – președintele Filialei CECCAR Timiș.
Concluziile discuțiilor celei de-a XXII-a ediții a Congresului profesiei contabile din România, prezentate de președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, expert contabil, s-au referit la necesitatea adaptării activității profesioniștilor contabili la era digitală, la cerințele businessului, pentru a-i furniza acestuia servicii integrate, care să îi poziționeze „la dreapta antreprenorului”, pentru a-i ghida direcțiile de acțiune ale acestuia, astfel încât rezultatul să fie dezvoltarea afacerii. Și tocmai acesta este motivul pentru care CECCAR vine în sprijinul membrilor cu programe de pregătire profesională adaptate actualității economice și sociale, urmând ca, potrivit declarațiilor președintelui CS al CECCAR, paleta acestora să fie extinsă în scurt timp.

Totodată, concluziile Congresului au evidențiat faptul că schimbările pe care le trăim fac ca paradigma de gândire anterioară să nu se mai regăsească în noul context, însă aceste modificări nu afectează și fundamentele raționamentului profesioniștilor contabili, iar sistemele ce trebuie să fie implementate trebuie să fie adaptate la cultura fiecărui popor, pentru ca rezultatele să se reflecte în progresul economiei.

De asemenea, discuțiile din paneluri au arătat importanța implicării profesiei contabile în domeniul fiscal. „Ca membri ai ETAF, suntem în mijlocul problemelor care frământă astăzi Europa. Este foarte important că avem mijloacele care să ne permită ca în urma consultărilor interne ale membrilor ETAF să propunem Comisiei Europene politici, moduri de abordare, modificări”, a declarat președintele CS al CECCAR.

Temele abordate pe parcursul celor două zile preocupă nu doar profesioniștii contabili din România, ci întreaga comunitate, la nivel global. „Toate aceste provocări – tehnologia, globalizarea, gândirea integrată – nu trebuie să ne sperie, ci trebuie să ne mobilizeze pentru a găsi soluții”, a subliniat Robert Aurelian Șova, în încheierea lucrărilor.

Cu prilejul evenimentului a fost lansată și noua identitate vizuală a organismului profesional.



„Această nouă eră în profesia contabilă, faptul că CECCAR este conștient de necesitatea adaptării profesiei la era digitală, la globalizare și faptul că deja am început să întreprindem măsuri concrete în a ne adapta ca profesie au condus la adaptarea imaginii și logoului, pornind de la tradiție la realitatea de azi și la viitor. S-au introdus în logo elemente care să sugereze digitalizarea și globalizarea, fiind de fapt vorba despre o restilizare a logoului anterior în care caduceul tradițional, care reprezenta comerțul, a fost stilizat, adăugându-i-se elemente care să specifice cartea digitală și globul”, a anunțat președintele Consiliului Superior al CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, referitor la noua imagine a organismului profesional.



2018-10-15

Eugen-Dragoș Doroș, prim-vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali, în deschiderea lucrărilor, despre tema Congresului, „Gândirea inte


Bună ziua,

Vă mulțumesc pentru invitație! Îmi aduc aminte că am fost de mai multe ori aici, dar din mai multe posturi. Nu sunt primul care a venit să vorbească de la acest pupitru care a trecut și prin partea publică, care a avut de a face atât cu administrația publică, cât și cu mediul de afaceri, ca să își dea seama din toate părțile ce înseamnă această profesie și care este utilitatea ei socială.

Dar, când mă gândeam la aceste aspecte, mi-am adus aminte că la Ziua Națională a Contabilului Român din acest an am vorbit despre misiunea socială a profesiei noastre.

Doresc să vă vorbesc puțin despre tema Congresului, Gândirea integrată, globalizarea și tehnologia – viitorul profesiei. Este un pic de sperietoare care se plimbă acum prin toate profesiile. Domnul avocat Gheorghe Florea, președintele UNBR, vorbea mai devreme despre profesia de avocat, de cea de contabil, de auditor, de consultant fiscal, toate aceste profesii care suportă un grad mare de automatizare. Artificial intelligence, roboți, totul se întâmplă în doar câțiva ani. Cum va arăta profesia noastră peste câțiva ani, nimeni nu știe. Nu știm unde ne vom găsi, dar ne așteptăm la ce este mai rău. Cred că de fapt, aceasta este o chestiune pe care aș vrea să o lămuresc puțin din punctul meu de vedere, să vă spun la ce mă aștept eu să se întâmple și cum cred eu că sta lucrurile în toate profesiile acestea care privesc servicii sociale profesionale.

Dar să vorbim acum de cele economico-financiare și juridice pe care le am prezente aici. Perspectiva din care m-am gândit este cea de părinte. Fata mea are zece ani. Am fost prezent la o sesiune de comunicări la care au participat cercetători din domeniul auto care, după toate discuțiile lor, mi-au spus că, peste opt ani, când va trebui să susțină fata mea examenul pentru obținerea permisului de conducere auto nu va mai fi nevoie de acest act. Pentru că dumnealor la asta muncesc, la așa-numitele self driving cars. Fiica mea nu va mai avea nevoie de carnet de conducere pentru că se va deplasa cu un autoturism care se va conduce singur. Și asta în doar opt ani de zile. Nu știu dacă această perspectivă vă liniștește sau vă creează o angoasă și mai mare. Dar pe mine m-a făcut să mă gândesc la ce se va întâmpla cu profesia noastră, că tot fata mea m-a chemat la ea la școală, la un eveniment unde a trebuit, ca părinte, să le explic copiilor ce fac eu zi cu zi. Eu sunt consultant fiscal. Încercați dumneavoastră să le spuneți unor copii de nouă ani ce face un consultant fiscal sau un contabil. E ceva foarte plictisitor și foarte arid, dar, până la urmă, dacă vrei să explici profesia aceasta în cuvinte simple, ca să le înțeleagă un copil, de fapt ajungem la ceea ce cred că va fi profesia aceasta peste câțiva ani, atunci când poate fata mea o să ajungă și ea să profeseze în acest domeniu. Și mă leg aici de o explicație care nu-mi aparține, ci este a unui domn profesor de la Universitatea Politehnică, matematician, care se ocupă în momentul acesta de creierele talentate și care a spus astfel: „În lumea aceasta, nu vă temeți de tehnologie, pentru că trebuie să o folosim”. După cum spunea și doamna președinte IFAC, Rachel Grimes, în lume, în momentul acesta sunt 8.000 de specializări. Un om capabil devine specialist într-unul din cele 8.000 de domenii, un om foarte capabil poate și în două, iar un om care este aproape genial sau poate chiar e, în trei sau patru, dar mai mult nu pentru că avem o cantitate de informații și doar pe aceea o putem absorbi.

Ca noi să acumulăm această cantitate de informație, trebuie să petrecem 10.000 de ore. 7.000 dintre acele ore sunt în calculator și eu nu mai trebuie să le știu. Trebuie să petrec restul de 3.000 de ore ca să știu ce este în calculator și cum să le folosesc. În momentul acesta eu pot petrece 3.000 de ore, până la 10.000 de ore, ca să devin din start, singur, specialist în trei domenii cel puțin. Dacă sunt capabil, în șase, și dacă sunt foarte capabil în zece. Pentru că trebuie să folosesc calculatorul cu celelalte cunoștințe pe care le are și eu să pot să jonglez, în termeni pozitivi, toate aceste cunoștințe și să dau un produs integrat clientului meu. Deci, dacă mă întrebați pe mine, eu cred că fata mea, dacă va dori, va putea peste nouă ani să fie expert contabil, consultant fiscal, auditor și avocat, la un loc. Și acesta nu este un lucru rău. Spre asta cred că ne îndreptăm și trebuie să ne adaptăm.

Vă mulțumesc și vă doresc „La mulți ani!”.



2018-10-08

Principalele subiecte din buletinul de știri ETAF din 8 octombrie

Articolul Principalele subiecte din buletinul de știri ETAF din 8 octombrie: Parlamentul European aprobă cea mai mare parte a reformei sistemului TVA propusă de Comisie. Susținerea ICRICT pentru propunerea Comisiei Europene de impozitare corporativă - http://ceccar.ro/ro/?p=12637a fost publicat in October 8, 2018 at 4:50 pm.



2018-10-08

Articolul Referent - Direcția educație și echivalare calificări - Aparatul Central

Articolul Referent - Direcția educație și echivalare calificări - Aparatul Central - http://ceccar.ro/ro/?page_id=12626a fost publicat in October 8, 2018 at 2:07 pm.



2018-10-08

Angajari CECCAR FILIALA BUCURESTI

Articolul Consilier economic (Biroul expertize contabile) și consultant formare (Serviciul dezvoltare profesională continuă) - CECCAR Filiala București - http://ceccar.ro/ro/?page_id=12620a fost publicat in October 8, 2018 at 1:39 pm.



Pagina:

 

« Inapoi

Home  | Acces profesie  | Educatie  | Audit de calitate  | Etica  | Evidenta membri  | Contact